The making of Draakje
-
- Berichten: 1119
- Lid geworden op: 07-11-2009 01:06
The making of Draakje
Je bent al zover gekomen. Dat verdiend op zijn minst een eigen topic!!!
Heb je animated gifs in het progje "easy gif animator" geladen. Via dat progje elke frame als aparte gif gexporteerd.
Daarna cs4 geopend en voor elke animatie de apatre frames weer geladen als een layer.
In pictbridge: selcteer de frames die je gexporteeerd hebt. Dan:
Tools ->photoshop->load files in to photshop layers
Dan in foto shop via het animatie menu: turn layers into frames.
Dat voor beide animaties. Daarna eenvoudige de twee achter elkaar plakken en voila!!!
Haha, dus draakje, was een goed idee van je!
Heb je animated gifs in het progje "easy gif animator" geladen. Via dat progje elke frame als aparte gif gexporteerd.
Daarna cs4 geopend en voor elke animatie de apatre frames weer geladen als een layer.
In pictbridge: selcteer de frames die je gexporteeerd hebt. Dan:
Tools ->photoshop->load files in to photshop layers
Dan in foto shop via het animatie menu: turn layers into frames.
Dat voor beide animaties. Daarna eenvoudige de twee achter elkaar plakken en voila!!!
Haha, dus draakje, was een goed idee van je!
-
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 29-01-2010 12:13
-
- Berichten: 1119
- Lid geworden op: 07-11-2009 01:06
Das niet zo moeiliik draak.
Eigenlijk zijnde achtergrond en de animatie twee verschillende dingen.
Je maakt ze eerst los van elkaar en daarna voeg je ze samen.
Dus als je CS4 hebt geinstalleerd ga maar eerst een achtergrond maken.
Wil je toch een beetje weten hoe je char in de achtergrond komt:
Ik neem dan een gif van 1 frame van de animatie, die doe ik als layer bij het maken van de background. Als een soort referentie zeg maar.
Heb je de achtergrond in grote lijnen klaar, dan voeg je die samen met je animatie. Daarna nog wat details bijwerken, zoals positionering en zo, Zeg maar de fijnafstelling.
Maar nog ff:
je animatie, de bewegingen vallen soms net buiten het plaatje. Als je iets uitzoomd zit je goed. Post dat ff dan maak ik wel een photoshop file voor je waarin de animaties plak zoals (hierboven) en de groene achtergrond transparant maak.
Als je zelf dan een achtergrond maakt kan je de animatie er in zetten.
Ow en als je nog nooit met photoshop hebt gewerkt:
Het neemt tijd om te leren weren met dit programma. Dus laat je niet ontmoedigen als het de eerste keer niet gaat zoals je wil.
Volhouden!!! Je bent namelijk goed bezig!
Eigenlijk zijnde achtergrond en de animatie twee verschillende dingen.
Je maakt ze eerst los van elkaar en daarna voeg je ze samen.
Dus als je CS4 hebt geinstalleerd ga maar eerst een achtergrond maken.
Wil je toch een beetje weten hoe je char in de achtergrond komt:
Ik neem dan een gif van 1 frame van de animatie, die doe ik als layer bij het maken van de background. Als een soort referentie zeg maar.
Heb je de achtergrond in grote lijnen klaar, dan voeg je die samen met je animatie. Daarna nog wat details bijwerken, zoals positionering en zo, Zeg maar de fijnafstelling.
Maar nog ff:
je animatie, de bewegingen vallen soms net buiten het plaatje. Als je iets uitzoomd zit je goed. Post dat ff dan maak ik wel een photoshop file voor je waarin de animaties plak zoals (hierboven) en de groene achtergrond transparant maak.
Als je zelf dan een achtergrond maakt kan je de animatie er in zetten.
Ow en als je nog nooit met photoshop hebt gewerkt:
Het neemt tijd om te leren weren met dit programma. Dus laat je niet ontmoedigen als het de eerste keer niet gaat zoals je wil.
Volhouden!!! Je bent namelijk goed bezig!
-
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 29-01-2010 12:13
-
- Berichten: 1119
- Lid geworden op: 07-11-2009 01:06
Evil is correct. Het formaat 170 x 200 is avatar formaat, zoals ik voor mijn avatar ook heb gebruikt.draakvuur schreef:ok heb nu photoshop werkend en heb een afbeelding om te oefenen
maar... als ik hem naar de goede grote verander 170x200 (volgens jou)
lijkt mij dat heel klein
een gangbare maat voor een sig is 150 x 400. Dat is ook de grote van de basis van Evil's Sig.
De gehele sig is veel groter, maar dat komt omdat de zwaardbeweging buiten de eigenlijke sig basis valt.
Ik zou eerst een sigachtergrond maken ongeveer 170 x 200 pixels.
Als die af is ga je hem toch importeren in je animatie. Wil je de bewegingen (gedeeltelijk) buiten je sigachtergrond laten vallen, dan houd je de animatie iets groter.
Verder: Je hoeft niet perse een afbeelding te verkleinen. Je kan ook een gedeelte uitsnijden.
Maak een leeg plaat je aan 170 x 200.
Open daarnaast het plaatje dat je als achtergrond wil gebruiken.
Kopieer dat plaatje naar je lege sig.
Ga dan spelen met het formaat (free transform) en positie (sleep het wat heen en weer) totdat je vind dat het aardig is.
Pas daarna je frame, ook daarmee weer spelen met formaat en positie.
Als voorbeeld het plaatje wat ik voor de achtergrond van evils sig heb gebruikt. Die past nimmer geheel in zijn sig. Dus heb ik een gedeelte gepakt.
Suc6!