Must have addons

hier kan je terecht voor je Add-Ons en Interface gerelateerde onderwerpen.
Plaats reactie
wakawakamush
Berichten: 303
Lid geworden op: 21-09-2011 21:02

Must have addons

Bericht door wakawakamush » 03-01-2013 13:48

Indroductie

De voornaamste reden dat ik deze guide heb besloten te schrijven is dat ik vaak nieuwe spelers (maar ook wel mensen met meer ervaring) onnodig fouten zie begaan omdat omdat ze gewoon een aantal belangrijke (en in mijn ogen onmisbare) hulpmiddelen missen. Het doel van deze guide is niet wow basics uitleggen. Ik neem dus aan dat jij al weet hoe je je character moet besturen, hoe je moet voten, etc.


Addons krijgen
Downloaden van de curse site
Curse is één van de officiële sites om WoW addons te downloaden, en de meeste addons zijn hier ook te vinden. Als je van Curse download weet je zeker dat er geen virus in de addon verborgen zit. Er zijn ook andere (veilige) sites die WoW addons hebben, maar om zeker te zijn kan je vaak beter gewoon bij Curse blijven.
WoW addons zijn te vinden op http://www.curse.com/addons/wow. Op het midden van de site staat een zoekbalkje om de addons te zoeken. Typ hier de naam van de addon die je wil hebben en druk op internet om te zoeken. Vaak zijn er meer resultaten, dan moet je even kijken welke de goede is. Klik op de goede addon en je word naar de pagina van die addon gebracht. Hier is informatie te vinden over de addon (onder description) en kan je hem downloaden. Het is aan te raden om de beschrijving goed door te lezen, want hier staat vaak ook in hoe je de addon kan gebruiken. Het downloaden is iets lastiger voor spelers als wij die op een private server spelen die een oudere versie van WoW draait. Klik op Other Downloads en zoek de versie voor 3.3.5a. Als deze er niet tussen staat kan je een versie proberen die iets lager is dan 3.3.5a, bijvoorbeeld 3.3.3 Als er alleen maar hogere versies van de addon tussen staan betekent dit dat de addon te vaak geupdate door de maker en de oudere versie daardoor uit het archief van Curse verwijderd is, of de addon heeft nooit een 3.3.5a versie gehad omdat hij later pas gemaakt is. Als dit het geval is moet je op zoek naar een andere manier om de addon te krijgen. Hiervoor is het aan te raden om een guildie om hulp te vragen die die addon heeft, en niet zomaar willekeurig van websites te gaan downloaden. Ik geef in deze guide voor elke addon ook een link, om jou het zoeken te besparen. Waar mogelijk is dit een direct link, anders moet je nog even op die pagina de download knop zien te vinden.

De addon installeren
De meeste addons zijn ingepakt in een .zip bestand. Om dit bestand te kunnen openen heb je een programma als Winrar of 7-zip nodig. Als je nog niet een programma heb ik dat met .zip bestanden om kan gaan, download dan eerst 7-zip. Open dan het .zip bestand met 7-zip en open ook een windows verkenner scherm waarin je naar je WoW installatie map gaat. In die map ga je naar de map interface en dan naar AddOns. Selecteer dan alle mappen die 7-zip laat zien in het .zip bestand en sleep die naar de AddOns map. Dat is alles, als het goed is werkt de addon nu!


Must-have addons

Deadly Boss Mod - Deadly Boss Mod is een van de belangrijkste addons om te hebben
als je pve gaat doen, en in pvp kan het ook erg nuttig zijn. De addon doet eigenlijk 2 dingen: waarschuwingen en timers. De waarschuwingen zijn dingen als 'Stop damage' en 'Run away' en zijn eigenlijk alleen nuttig in pve. De timers kunnen in pve de tijd tot dat de boss een
ability gebruikt aangeven en tot de berserk van de boss begint en in pvp kunnen ze je dingen vertellen als wanneer jouw groep een base heeft veroverd en de tijd tot het begin van de bg/match. http://www.wowace.com/addons/bartender4 ... -g94f3b58/

GTFO - GTFO is een erg simpele addon waar veel mensen niet bekent mee zijn. De enige functie van de addon is waarschuwingen geven als je in een aoe (area of effect) aanval staat staat. GTFO maakt onderscheid tussen 2 soorten aoe: van een boss en van een speler. De aoe van een boss doet veel meer damage dan die van een speler, dus daar is het geluid veel harder voor. Voor spelers is er een veel zachter geluid, en dit kan ook helemaal uitgeschakeld worden. http://wow.curseforge.com/addons/gtfo/files/32-2-5-3/

Gearscore - Gearsore geeft je gear een score (NEE HÈ GOH) die gebaseerd is op de kwaliteit van je gear. Dit is een handige manier om aan iemand anders te vertellen hoe goed (of slecht) je gegeared bent. Je moet wel onthouden dan gearscore alleen maar een hulpmiddel is, en niet iets om blind te volgen. Dus als iets een hogere gearscore dan je huidige gear heeft, maar stats die niet goed voor jou zijn, dan is het niet beter. Bij de meeste versies van Gearscore zit er ook Bonusscanner bij. Bonusscanner houd de gear van mensen die je hebt gescand bij, zodat je ook iemands gearscore kan weten als hij/zij niet in de buurt is. Dit kan gedaan worden door /gs <naam> in de chat te typen. http://www.wowinterface.com/downloads/g ... &aid=51476


Gecanceld, komt misschien later nog.
Interface verder aanpassen
Wil je meer met addons doen? Ben je niet tevreden met wat de standaard interface bied? Ik ook niet :D Als deze guide af is begin ik aan m’n volgende guide die zal gaan over addons als bartender, Xperl en Need to Know instellen. Ook zal ik een verhaaltje vertellen over healing addons.



Jaja mensen, deze tekst is wit. Lime is niet geschikt voor lange teksten :D
Afbeelding

Depil
Forum beheer
Forum beheer
Berichten: 2039
Lid geworden op: 17-10-2009 13:44

Bericht door Depil » 03-01-2013 17:11

mooie guide :) vooral het stukje van hoe je 3.3.5a addons moet zoeken.
kan erg nuttig wezen voor mensen die nog niet wisten hoe het moest! :D


echter was er al een guide over hoe je ze moet installeren.
How to : Add-ons installeren

heb je guide ook even verplaatst naar interface & Add-Ons sectie :)

Plaats reactie