Twink

Hier kun je alles kwijt over World of Warcraft, Neverendless of DirtyDutch.
Ghasm
Forum beheer
Forum beheer
Berichten: 1596
Lid geworden op: 06-12-2009 14:07

Twink

Bericht door Ghasm » 30-04-2010 18:58

Ik ben momenteel bezig om een Twink te maken, nu zal niet iedereen weten wat een twink is en hoe daar mee om te gaan. Daarom t volgende topic.

Allereerst misschien een uitleggen wat een Twink is. Een twink is een char die voor zijn level de allerbeste gear en wapens heeft met de daarbij behorende enchants en gems. Een twink draagt dus de beste green, rare of epic gear voor zijn level die er te krijgen zijn. Doordat we op NE een vote points systeem hebben wordt dit dus een stuk makkelijker om je twink de beste gear te geven. AL kost dit natuurlijk wel wat punten. Het nut van een twink is vooral voor PvP. Je kunt met deze dikke overpowered chars behoorlik hoge lvls aan. Ik ben zelf een lvl 10 twink pala tegengekomen op een lvl 50+ en werd dik ingemaakt. Dus een twink is vooral voor de lol en voor leuke PvP.

Op het NE forum las ik ook verhalen dat men in het verleden zulke UBER twiks konden maken dat zelfs de full donors niet veilig waren en dat die dik ingemaakt werden... ja die gasten van lvl 80 met donor gear (die er $ 240 voor hebben neergelegd) werden vernederd door een lvl 10 met full end game gear (waar geen lvl restrictie op zat).

Veelal ligt het level van een twink tussen de 10 en de 19 (maar kan uiteraard hoger zijn, al wordt de twink hier niet altijd beter van). Nadeel van een hoger level dan 10 is dat de stats op je gear minder voordeel geven en iets dan talent points niet (hoeven te) compenseren. Klein voorbeeld, op lvl 9 had ik 106% crit en op lvl 10 was dit nog maar 99% (met dezelfde gear uiteraard.). De class maakt niet echt uit, dit kan van alles zijn. AL zijn de meest voorkomende classes rogue, hunter en pala.

Indien je char level 10 (of meer, net wat je zelf wilt) is dan moet je naar Stormwind CIty toe en in de SW Keep vind je in de arena zaal (de ruimte achter de King) aan de recherkant van de ingang een npc die in stealth is. Deze npc is speciaal neergezet voor de Twink chars, hier kan je namelijk uitzetten dat je XP krijgt (Je blijft dus altijd je eigen level ook al ontdek je nieuwe gebieden). Door weer met deze npc te praten kun je dit weer aanzetten dus kan je ooit je char weer verder levelen... Ow en een twink is niet bannable, dus je kan zonder problemen gebruik maken van alle gear die er beschikbaar is.

Onderstaande topic op het NE frum was voor mij de basis van mijn twink. Gebruik deze Link en hier vind je een duidelijk overzicht van gear en wapens die er voor de verschillende classes gebruikt kunnen worden. Zelf ben ik nog aan t zoeken naar de beste gear die er is en houdt me niet per se aan de gear genoemd in het gelinkte topic. Maar hier heb je wel een duidelijke handleiding voor het maken van de char met welke gear.

Hier nog een voorbeeld van een lvl 10 rogue twink http://armory.neverendless-wow.com/characters/Beelieve en zodra mijn twink in de armory staat zal ik die ook posten. Lang verwacht toch gekomen, hier is mn Twink dan eindelijk, Stunnerz

Dit is het in het kort en hoop dat er liefhebbers voor zijn, want ik zie t wel zitten. Ik zal mijn progressie met deze char hier wel posten en misschien kunnen we eens met een aantal twinks op jacht gaan :D

Edited: aanvullende info en toevoegen link van amory
Afbeelding

Ghasm
The legendary and retired Guildmaster of DirtyDutch

Silliej
Berichten: 291
Lid geworden op: 06-01-2010 14:11

Bericht door Silliej » 30-04-2010 19:46

shiiit OP rogue xd

ik denk dat ik dat ook maar is ga doen als ik tijd heb
Afbeelding

Saffier
Berichten: 660
Lid geworden op: 14-10-2009 20:04

Bericht door Saffier » 01-05-2010 02:01

Lekker doelloos... Gaat iedereen zo'n stomme twink char maken en komt er helemaal niks meer van raiden. Iedereen gaat lekker z'n vps er aan verpesten en we komen dus bijna helemaal niet meer voor uit :? Waar gaat dit in hemelsnaam heen :?
Afbeelding
Tank/Resto druid
PvP Mage
Warrior Tank
DPS Shaman

somers
Berichten: 453
Lid geworden op: 08-03-2010 21:55

Bericht door somers » 01-05-2010 02:21

1: lol @ saf => vp, 100 vp aan 1 ventje valt nog mee om hem full geared te hebben, ik heb er 20 minuten over gedaan om te levelen naar 10 dus veel tijdverpilling? Nee. Nieuwe events? Ja, ff met paar twinks wat domme lvl50 horde gaan ownen lijkt me wel leuk.


2: @ ghasm => Als ik duel met een lvl80 raak ik hem 1 op 10 keer, moet ik dan hit rating stacken?
En leg eens uit van die leg enchants, anders moet je maar pm sturen :wink:


grtz
Afbeelding

Ghasm
Forum beheer
Forum beheer
Berichten: 1596
Lid geworden op: 06-12-2009 14:07

Bericht door Ghasm » 01-05-2010 08:46

Saffier schreef:Lekker doelloos... Gaat iedereen zo'n stomme twink char maken en komt er helemaal niks meer van raiden. Iedereen gaat lekker z'n vps er aan verpesten en we komen dus bijna helemaal niet meer voor uit :? Waar gaat dit in hemelsnaam heen :?
Korte uitleg aan Saff:

Dit is zoals Somers t al een beetje verwoord weer iets dat naast de rest gedaan wordt. Dit komt niet ipv raids of iets, dit worden gewoon leuke pvp events in horde gebied of ergens anders.

Maak je maar geen zorgen hoor. En ik denk dat de meeste (net als ik) wel een 2e of 3e account hebben waar ze toevallig nog geen char op hebben en hier dus gewoon lekker hun VP's op kunnen sparen zonder dat dit hun main beinvloed en als dat wle zo is... nou ja boeien, mogen ze zlef weten.

Zoals je zelf ook al had gemerkt worden er weinig events enzo georganiseerd en dit is iets dat je opzich ook al leuk is om te doen en bied weer meer mogelijkheden tot wat doen met zn allen.

Ik hoef me verder niet uit te leggen er is hier animo voor, dus waarom niet.


@ Somers, ik wilde straks ff een aanvulling op dit topic geven met wat gear enzo die ik gister heb uitgezocht en daar komt dit ook bij.
Afbeelding

Ghasm
The legendary and retired Guildmaster of DirtyDutch

Ghasm
Forum beheer
Forum beheer
Berichten: 1596
Lid geworden op: 06-12-2009 14:07

Bericht door Ghasm » 01-05-2010 09:53

IK heb gisteren wat gear voor mn rogue uitgezocht waar geen level restrictie op zit. Het meeste komt uit instances uit Outland (northrend spul heeft wel de level restrictie gekregen van NE).

Chest:
Exotic Leather Tunic 38 vp (komt wel uit Northrend, maar volgens Voteshop zonder level restrictie)

Feet:
Spymistress's Boots 18 vp

Hands:
Verdant Gloves 17 vp

Head:
Helm of the Claw 24 vp

Legs:
Shattrah Leggings 22vp
Clefthoof Hide Leggings 22 vp

Shoulder:
Expedition Scout's Epaulets 18 vp

Waist:
Naaru Belt of Precision 18 vp

Wrist:
Spymistress's Wristguards 13 vp


Een alternatief voor de legs zijn normale pants (als Legs met een Nethercobra Leg Armor of Nethercleft Leg armor, al moet ik zeggen dat ik op dit moment nog twijfel of dit nog wel werkt. Omdat in t item vermeld staat dat je legs Soulbound worden. (Moet dit nog even testen). Indien dit nog wel werkt zal je dit door je main op de legs zetten en deze dan terug geven aan je twink, die dan weer profiteert van deze leg armor.

Wat de vraag over het aanvallen van een lvl 80, ik vraag me af of dat nog kan. Maar in je gear moet je zorgen dat je ergens wel een keer hit rating hebt ( in een gem of in een stat of enchant). Door je lage level heb je niet veel hit rating (of andere stats) nodig om daar optimaal van te profiteren.

Andere tip om toch aan je aantal gems te komen voor je meta in je helm, plaats op je belt een extra gem slot. Dit is te maken door een Blacksmith, want je wilt uiteraard die dikke meta gem zn werk laten doen.

Dit is de gear, voor de wapens, ringen cloak enzo moet ik nog ff tijd maken.
Afbeelding

Ghasm
The legendary and retired Guildmaster of DirtyDutch

waltere
Berichten: 311
Lid geworden op: 24-01-2010 00:06

Bericht door waltere » 01-05-2010 10:38

ik vind zelf heeld at twink gebearen dikke onzin lvl lkkr naar 80 en ga daar leuk arena's doen

Saffier
Berichten: 660
Lid geworden op: 14-10-2009 20:04

Bericht door Saffier » 01-05-2010 11:57

waltere schreef:ik vind zelf heeld at twink gebearen dikke onzin lvl lkkr naar 80 en ga daar leuk arena's doen
Ben ik met je eens walt, ik ga met deze onzin dus ook niet mee doen... Slaat gewoon totaal nergens op. Beetje op zoek gaan naar hordes, nou dan doe ik liever WSG of arena ofzo. Loop je 10 min rond, heb je misschien 1 horde gekilled, nou jippie...
Afbeelding
Tank/Resto druid
PvP Mage
Warrior Tank
DPS Shaman

Ghasm
Forum beheer
Forum beheer
Berichten: 1596
Lid geworden op: 06-12-2009 14:07

Bericht door Ghasm » 01-05-2010 12:41

even voor de duidelijkheid, dit wordt geen topic met meningen, dit is voor de mensen die er interesse in hebben... je hoeft t niet te doen en je hoeft t helemaal niet te lezen.

Dus bij deze graag on topic blijven.
Afbeelding

Ghasm
The legendary and retired Guildmaster of DirtyDutch

Saffier
Berichten: 660
Lid geworden op: 14-10-2009 20:04

Bericht door Saffier » 01-05-2010 14:02

Verwijder me posts maar, zolang et maar duidelijk is dat ik geen level 10 chars ga enchanten ;)
Afbeelding
Tank/Resto druid
PvP Mage
Warrior Tank
DPS Shaman

Plaats reactie