Het ontstaan van DirtyDutch!

Hier alle informatie in en over DirtyDutch
Saffier
Berichten: 660
Lid geworden op: 14-10-2009 20:04

Het ontstaan van DirtyDutch!

Bericht door Saffier » 19-01-2010 11:07

Zoals sommige van jullie weten dat er al een Nederlands guild, genaamd De Nederlanders was...
Dat was de eerste guild die ik joinde toen ik op deze server kwam. Aangezien een NL guild me erg trekt was dit mijn beste keuze op dat moment... Tot ik er achter kwam dat de guild steeds saaier werd en eigenlijk iedereen individueel speelde. De enige persoon die ik toen al kende van een vorige server was ook weinig online dus in het begin had ik eigenlijk weinig aanspraak. Maar dat kwam uiteindelijk toch wel goed, er vormde zich stiekem een hecht clubje. Waar uiteindelijk DirtyDutch uit ontstaan is. Het idee van een eigen guild spookte al lang door me hoofd... Door veel omstandigheden leek het me een steeds beter idee en heb ik de stap gezet.

Heb toen als eerste gesproken met Myrthy, Weedje en Dutchy, hun waren meteen enthousiast over een nieuw begin en de droom om een gezellige NL guild te beginnen is zo ontstaan. Nog geen dag later gingen de plannen op tafel en zijn we de guild gestart... Sommige nog met wat twijfels, maar al snel kwamen een boel leden naar onze guild. Iedereen vond het een goed idee, op een enkeling na die in De Nederlanders bleef.

Uiteindelijk zitten volgens mij nu bijna alle spelers in DD en vermaakt volgens mij iedereen zich een stuk beter. Ookal is er soms een boel lag en wil et allemaal even niet lukken, we hebben slechtere tijden gekend! Dat er helemaal geen guildraids of activiteiten waren.

In het begin had ik het er al eens over gehad met Higg (toen leader van Made in Holland) om een samenwerking tussen de 2 NL guilds te doen... Samen raids en activiteiten enzo. Ik had alleen geen idee hoe we dat aan moesten pakken. Maar na een tijdje wisperde Higg me en vroeg me of een samenvoeging van de 2 guilds me iets leek. Ik was meteen enthousiast!! :D Beter had het niet kunnen lopen denk ik.

Nou de samenvoeging werd in werking gesteld en de guild stoomde vol met de leden van Made in Holland. Dat was echt een grote vooruitgang, vooral omdat het allemaal spelers waren die al aardig wat verstand hadden van het spel en zo doende ook andere mensen op weg konden helpen. Er kwamen nieuwe ideeën voor het forum (Ghasm) en er kwamen hele goede ideeën om de guild beter te laten lopen (Shaward, Bocus, Higg) Samen hebben we bereikt waar de guild nu is. Elke dag komen er nieuwe leden bij.

Er zijn nu ook meerdere raids in de week en er zullen ook steeds meer activiteiten komen. Met wat samenwerking en hulp van elkaar komen we er wel! Op een dag hoop ik toch wel dat DD een grote bekendheid op de server zal hebben natuurlijk haha :P

Nou dit was ongeveer wel het onstaan van DD, en ik vind dat we het aardig goed doen! In korte tijd hebben we een gezellige guild kunnen creëren :D waar samenwerking boven aan staat! En waar iedereen zijn steentje bij draagt er wat gezelligs van te maken... Ik hoop ook dat dit in de toekomst zo zal blijven en dat we gewoon een gezellige tijd met elkaar kunnen hebben op deze server!

Hier bij wil ik ook alle mensen bedanken die hun steentje bij dragen in de guild!!! Heel erg bedankt jongens voor jullie tijd en werk!

Grtjs Saffier
Afbeelding
Tank/Resto druid
PvP Mage
Warrior Tank
DPS Shaman

Ghasm
Forum beheer
Forum beheer
Berichten: 1596
Lid geworden op: 06-12-2009 14:07

Bericht door Ghasm » 19-01-2010 14:56

Ahh wat lief !! :oops:

Dank je wel en graag gedaan hoor
Afbeelding

Ghasm
The legendary and retired Guildmaster of DirtyDutch

shaward
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07-11-2009 01:06

Bericht door shaward » 19-01-2010 19:17

Dank je Saff, en jij ook bedankt!
En niet alleen voor dit mooie verhaal.
LoL, ik ben dol op wat geschiedenis. Vanuit geschiedenis begrijp je het hier en nu en stuk beter :D

In dat kader...
Zou een aardige aanvulling zijn om de MiH geschiedenis hier bij te zetteen.
Staat al op het MiH forum, dus zo hierheen gedaan. Misschien nog ff een aanvullling tot de fusie met DD?

Saff, Ghasm, wat denken jullie...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Ghasm
Forum beheer
Forum beheer
Berichten: 1596
Lid geworden op: 06-12-2009 14:07

Bericht door Ghasm » 19-01-2010 19:31

Ik zie de toegevoegde waarde van het ontstaan van MiH op Scape niet helemaal, al vind ik t wel een mooi verhaal :wink:
Afbeelding

Ghasm
The legendary and retired Guildmaster of DirtyDutch

shaward
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07-11-2009 01:06

Bericht door shaward » 19-01-2010 20:27

DD= fusie van MiH en DD.
De geschiedenis van DD weten we nu. Die van MiH niet iedereen...
Toegevoegde waarde: Ken je roots. Die gaan zelfs nog verder terug dan Scape...

Ach, mischien ben ik de enige die zoveel waarde aan het verleden hecht :(
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Saffier
Berichten: 660
Lid geworden op: 14-10-2009 20:04

Bericht door Saffier » 19-01-2010 21:06

Je moet waarde hechten aan de toekomst, aan de dingen die nog komen gaan :P
Terug in het verleden kijken heeft meestal weinig zin hahaha!

Maar ben het eigenlijk wel een beetje met Ghasm eens...
Het verhaal van uit jullie kant over de fusie is misschien wel een idee ;)
Afbeelding
Tank/Resto druid
PvP Mage
Warrior Tank
DPS Shaman

Ghasm
Forum beheer
Forum beheer
Berichten: 1596
Lid geworden op: 06-12-2009 14:07

Bericht door Ghasm » 19-01-2010 22:07

Shaw heeft t niet over de kant van de fusie naar DD, maar het ontstaan van MiH op Legion.

Ik heb het ontstaan van de MiH guild op Legion uiteraard van heel dichtbij meegemaakt, maar de fusie met DD niet. weet ook niet of daar veel over te vertellen is. Ik heb t idee dat dat 'opeens' een feit was, maar dat is omdat ik er niet veel van mee heb gekregen.

Als iemand interesse heeft in het ontstaan van MiH dan wil ik dat graag weten en zal dan met plezier en vol trots het verhaal posten.

En Shaw neej hoor je bent niet de enige die waarde hecht aan t verleden...
Afbeelding

Ghasm
The legendary and retired Guildmaster of DirtyDutch

Ghasm
Forum beheer
Forum beheer
Berichten: 1596
Lid geworden op: 06-12-2009 14:07

Bericht door Ghasm » 19-01-2010 22:20

Ik zit het verhaal over ons ontstaan op Legion nog een ste lezen en ik moet t toch ff posten.... voor wie t lezen wil en de rest skipt t postje van mij maar ff.
Aangezien we binnenkort 3 maanden bestaan en dus een klein jubileum hebben te vieren willen we jullie het ontstaan van deze geweldige Guild niet onthouden!
Deze Guild vindt zijn oorsprong eigenlijk op een andere Server, hier het verhaal….


Ooit was (en is nog) er een server genaamd 'Dutchwow'. Een heel goede, Blizzlike server met een hoop hele aardige gasten,een volledig Nederlandse server met 1 probleem. Het lage aantal 'Spelers' actief op deze server. Op topdagen haalde ze 120 man en kon er af en toe een SWP raid worden gedaan, die helaas maar een enkele Boss kende (de rest was niet te doen). Op deze server was iets heel raars aan de hand, horde en ally moesten daar wel samenwerken. Dat kon daar, dat MOEST daar, anders was raiden niet mogelijk… Kan je je t voorstellen een Horde tegenkomen en me dan gewoon gedag zeggen en een raid afspraak maken…. Guilds die bestonden uit Horde EN Alliance, t was één grote familie. Pvp was er wel maar niet geaccepteerd.

Hogg liep daar rond met een NE Druid 48, en een BE rogue 35. Met die rogue greep hij af en toe wel eens een ally en dan viel de hele server over m heen... Hij leerde natuurlijk wat mensen kennen, waaronder ene 'Darkomen' (toen nog een retri noob Pala). Werden maatjes, speelde samen, hij lvlde door, door naar 70 terwijl Hogg’s rogue rond bleef hangen op de geduchte plekken waar Ally nog weleens kwam. Door de ZEER laag aantal spelers, moest ie lang wachten op zn KILLS. Darkomen deed zn ding, en ontweek de PvP zoveel mogelijk, werd 70 en joinde de beste Guild op deze server en is daar t raiden gaan leren. Met zn Holy specced Pala werd hij de Guild Healer, de spil binnen de raids, hij was de enige actieve pala in de Guild.

Hogg begon zich steeds meer te ergeren aan t dat anti pvp gedoe daar en begon verder te kijken en sloeg zn vleugels uit en belande via toxic wow, en burnning wow bij de wowscape. Af en toe kwam Darkomen ook eens kijken op deze servers, maar bleef Dutch toch trouw… Hogg’s wereld ging open, hij was gewend om 3 uur te zoeken naar een PvP gevecht, maar op WoWScape was t onbeperkt ambushen… Uiteraard was hij ook hier weer een rogue begonnen.

Alleen in de downtijd van WowScape ging hij weer eens buurten bij zn oude maatje. Na regelmatig geprobeerd te hebben om hem over te halen ook zijn vleugels eens uit te slaan en naar WoW Scape te komen.. Na een DC op Dutch besloot ook Darkomen eens te kijken, op advies van Hogg een rogue gemaakt, jullie welbekend onder de naam RMC. De rogue geleveld tot 6, Hogg deed de rest naar lvl 27 (ideale twink lvl, met de best mogelijke gear en enchants). Darkomen was toch niet weg te krijgen van Dutchwow, maar toch de vaste prik was vrijdagavond WowScape onveilig maken en de Horde t leven zuur maken. Vrij regelmatig hebben ze de Horde tot wanhoop gedreven, dat ze smeekte om met rust gelaten te worden, maar ja orcish verstonden ze niet… dus killen die hap. Tot er uiteindelijk een lvl 70 Horde zn maatjes kwam helpen en beide rogues wegjoeg.

Toch was dit nog niet genoeg voor Darkomen om zn vertrouwde server los te laten. Nadat voor hem ook toch het moment daar was … zijn maatjes stopte met WoW, de server werd saai doordat er weinig mensen on waren, kwam Hogg hem weer eens polsen.

Hij maakte de stap dan uiteindelijk toch, achter zich latend een BE lvl 70 Holy Pala en een Tauren lvl 70 DPS warrior, de beste Guild van deze kleine server, een aantal maten en zn NL achtergrond. Toen de stap gemaakt en moest hij als Ally aan de slag, er ging een wereld voor m open, alles dat ooit als vertrouwd voelde, routes die hij wist, steden die hij kende, alles was weg… Hij moest alles weer leren, want de wereld van de Ally ziet er anders uit dan die van de Horde. Het is zonniger, minder chaotisch, netter.. alles was nieuw, maar ja hij had geen keuze. Hogg was Ally dus hij moest dat ook worden. Dit was geen gemoedelijk wereld zoals hij gewend was, Horde en Ally staan hier tegenover elkaar, kunnen elkaar niet eens verstaan.. hij moest! PvP is nog steeds zijn ding niet, dus de keuze voor een class was niet moeilijk, hij werd Druid.. kon ie lekker stiekem in t donker wachten tot de Horde weer weg was. Toch wel beetje PvP doen, want ja dat is Hogg zijn ding en hij sleurde hem mee, mee naar de vijand…

Langzaam begon hij de Alliance te leren kennen, te waarderen en levelde door naar 70, kwam in de Guild TheLions terecht door Hogg, begon weer te raiden en was inmiddels verslaafd aan deze geweldige wereld!! Samen met een paar bekende van Hogg vrij veel op jacht geweest, op zoek naar de Horde. Toch miste ze iets… iets dat ze al jaren hadden.

Uiteindelijk begonnen ze MiH voor zichzelf, hier stopte ze hun alts in, met hun eigen Guildbank. De Guild werd gevormd door Marx, Rms, Hogg en hllx. We waren nog maar weinig Nederlanders tegen gekomen, dus we wilde gewoon met zn vieren op de chat zitten zonder dat anderen daar last van hadden.

Maar er moest toch meer zijn, hoe kon t dat we op deze massale server nog geen Nederlanders hadden gezien, zouden ze er wel zijn?? Dat moest toch haast wel, niet??? Want Rms had toch wel een Guild gezien, De Vliegende Hollanders.. aan de naam te zien moesten er dus wel meer zijn. Zouden zij hen vinden, die enkele verdwaalde Nederlanders die hier rondliepen, eenmaal gevonden wat dan?? Zouden ze over gehaald kunnen worden om MiH te joinen, zouden ze dat willen? Wat had MiH hen te bieden, eigenlijk niets… ja een grote Guildbank, maar is dat genoeg? Ze wisten t niet, konden dat niet inschatten… maar probeerde t wel.

Eerste die ze ooit invite was Yeatric en Shaward. De rest kennen we wel een beetje….


PS.
Voor hen die dat niet weten, Darkomen is (de grondlegger/basis van) Rms. Daarnaast is Rmc dus ooit aangemaakt door Rms, maar is weer overgenomen en geleveld door Hogg. Ons geheim is vrij simpel: Geef de Nederlanders en onze taal een thuis en neem 'interesante' 70's niet aan als ze geen Nederlanders zijn. Ookal zijn het pro+epic+priest. Geef de Hollander z'n thuis. Met deze gedachte gaan we groot en gezellig worden…
Dit is t verhaal, en als ik het lees krijg ik er weer een warm gevoel van. Have fun mensen.
Afbeelding

Ghasm
The legendary and retired Guildmaster of DirtyDutch

shaward
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07-11-2009 01:06

Bericht door shaward » 20-01-2010 00:39

Yeap, I know the feeling. Dus ik doe ook maar ff een duid in het zakje :D.
Geschreven nav een verhaal van Hogg. Later door Ghasm (RMS), bewerkt en aangevuld tot het bovenstaande verhaal.
Mooi verhaal Hogg!
Het is goed om je geschiedenis kennen ook al is'ie nog niet zo oud.
Laat die Kaaskoppen van dutchwow maar overkomen! Dan gaan we wat Rhapsody Malt weghakken in dat cafe van je in Duskwood.
Ik was zelf overigens ook bij Toxic, totdat die door blizz offline gehaald werd.
Wat ik me nog wel afvraag is waarom Blizz Toxic wel aanpakt en scape niet.

Had daarvoor wel eens op nederlandse servers gekeken (casacorpus),
maar de populatie is daar altijd laag, dus totaal geen econemy etc.

Scape was een goed alternatief voor Toxic, daar m'n eigen Alt Gilde opgericht en Shaward solo geleveld totdat ik op lvl 64 In Terokar een Char met de naam Teenslippers tegenkwam (hmm gemengde gevoelens). Teen was net bij MIH en heeft jouw, Hogg, gevraagd om me te inviten.

Heb nog even getwijfeld. Destijds was ik nog alle profs aan het lvlen en had alle ruimte van mijn 6 tabs gildebank nodig om alle zooi te stouwen. En die ruimte zou ik dus moeten missen, of alle spullen via alt ping-pongen.
Na ongeveer een half uur gezocht te hebben naar het command om m'n gilde te verlaten toch de stap genomen.

Ondertussen door "Devine intervention" nu weer gewoon 2 profs. Maar dat is een ander verhaal wat je uitgebreid elders op het forum kunt lezen.

En geen spijt! MIH was mijn leerschool voor het raiden, wat ik daarvoor nauwelijks had gedaan.
En nu al meer dan 200 members.

Ben nog wel nieuwsgierig: wanner is MIH nu precies gesticht? Moeten we wel weten ivm lustrum etc.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

myrthy
Berichten: 125
Lid geworden op: 15-10-2009 17:46

Bericht door myrthy » 20-01-2010 07:15

hey saff leuk dat je dit post ;)
heb dit verhaal met plezier gelezen

grtz myrthy
Afbeelding

Myrthy 80 Arcane Mage
Azune 80 Holy Priest
Furypoeper 80 Fury Warrior
Afbeelding
Als je dirty en dutch bent :D

Plaats reactie