Hoe overleef je een 1 op 1 gevecht als beer? (guide)

Hier kun je alles kwijt over je druid !
Dafrenzel
Berichten: 339
Lid geworden op: 05-06-2011 23:16

Hoe overleef je een 1 op 1 gevecht als beer? (guide)

Bericht door Dafrenzel » 22-05-2012 17:12

Druid surviving skills-guide-ding-achtig iets

Op verzoek een kleine gids over de overlevingstechnieken in een bijvoorbeeld hard 1v1 gevechtje. Kan ook van pas komen in pve….mogelijk.

Enfin, men weet dat een druïde in beervorm al een hele dikke huid heeft en die extra armor is wel nodig als tank zijnde. Verder, iets wat ikzelf belangrijk vind, is verdediging en de mogelijkheid veel aanvallen te ontwijken. Daarnaast wat weerbaarheid en kracht (niet veel is echt nodig, maar wil je echt wat schade doen, is het handig al wordt weerbaarheid beter geacht door sommige spelers).

Buiten de standaard tanking moves van een druïde zijn er nog wat truukjes om te overleven buiten de verdediging en ontwijkmanoeuvres: druïde skills!

Wat zijn die skills dan? Welnu dat zijn o.a. Barkskin. Barkskin geeft extra armor en dat zuigt weer schade.

Lifeblood (voor de plantjesplukkers onder ons) is een handig snel-genees tool die ondanks dat het niet zo veel geneest, wel ervoor kan zorgen dat de druïde het even wat langer uithoudt.

Endless Healing Potion (voor de brouwers) is een healing pot die tussen de 1500 en 2500 basis healt en in een gevecht super handig.
Niet-brouwers kunnen de Runic Healing Potion gebruiken

Medallion of the Allience is een PVP trinket die iedereen bij zich heeft. Hoeft dus geen uitleg.

Berserk is een krachtige stukje truukendoos voor als je gefeard wordt. Dit breekt direct de angst en je kunt dan direct inrennen met Feral Charge op je target. Als die dan nog iets aan het casten is, kan die even onderbroken worden en kun je dus weer lekker erop in gaan hakken!
Het voordeel van Berserk is dat je Mangle 3 targets raakt en GEEN CD heeft! Dus, hakken met die zooi!

Survival Instincts: Een handige manier om even je HP omhoog te gooien en wel met een dikke 30% en dat is nu overleven! En….ook handig voor een geneestruukje van de druïde zelf.

Frenzied Regeneration. Deze ability zorgt ervoor dat er rage omgezet wordt in health en wel voor 0,3% health erbij per tik. En dat geldt voor MAX HEALTH.
Dus, moet je healen op lage HP: Survival Insticts + Frenzied Regeneration is dus genezen op zijn maximum.

Enrage is een ability die de Rage omhoog stuwt. Deze rage is nodig om of je abilities te doen als je weinig rage hebt, maar om snel te healen is deze in combo met Frenzied Regeneration erg handig en dus een must.
TIP: ook al heb je 100 rage en ga je Frenzied Regen doen, toch Enrage gebruiken. Waarom? Op die manier houdt je je Rage op maximaal en kun je tijdens het healen ook damage doen met je speciale aanvallen.

Maar dit is niet alles, beste druïdes, er is meer..

Cyclone is DE manier om even snel wat bij te healen.
Cast Cyclone, gevolgt door Regrowth en Rejuvenation om snel overtime te healen. Is er genoeg mana over, nog een Cyclone en een Healing Touch / Nourish

Flask of the North (voor de brouwers) is een handige potion die je wat extra kracht geeft. Die kracht is handig om wat schade te doen.

Nature’s Grasp is een ability die even duurt maar 3x je target heel even een Entangling Roots geeft. Even knijpen dus!

Let verder goed op je cooldowns van je heals en enrage abilities (survival e.d.) en gebruik ze dan weer om te overleven.
Vergeet niet, armor en defense is key voor een tanking druid….hoe hoger de dodge hoe lastiger het is om je te raken.

Tegen andere druids die feral zijn en mogelijk balance, is Sooth the animal en ook Hibernate erg handig. Deze spells zetten het diertje even in slaapmodus en zo kun je even weer bij healen.
Afbeelding

Crove
Berichten: 476
Lid geworden op: 05-03-2012 21:04

Bericht door Crove » 22-05-2012 18:20

Nog nooit over nagedacht om frenzied regeneration op die manier te gebruiken, ik voel een macro opkomen. Thx maan! Denk er trouwens wel om dat enrage een vervelende debuff heeft, ookal valt het te verwaarlozen.
Afbeelding
Master of light and retired council of DirtyDutch.

wakawakamush
Berichten: 303
Lid geworden op: 21-09-2011 21:02

Bericht door wakawakamush » 22-05-2012 19:00

Nog nooit aan gedacht kruis? Zelfs ik wist dat en ik ben geen feral :)
Afbeelding

Crove
Berichten: 476
Lid geworden op: 05-03-2012 21:04

Bericht door Crove » 22-05-2012 19:12

wakawakamush schreef:Nog nooit aan gedacht kruis? Zelfs ik wist dat en ik ben geen feral :)
Jij verteld mij ook nooit iets! :D
Afbeelding
Master of light and retired council of DirtyDutch.

Dafrenzel
Berichten: 339
Lid geworden op: 05-06-2011 23:16

Bericht door Dafrenzel » 22-05-2012 22:25

Nog wat vergeten:

Tegen andere druids de feral zijn en mogelijk balance, is Sooth the animal en ook Hibernate erg handig. Deze spells zetten het diertje even in slaapmodus en zo kun je even weer bij healen.
Afbeelding

Crove
Berichten: 476
Lid geworden op: 05-03-2012 21:04

Bericht door Crove » 22-05-2012 23:20

Dafrenzel schreef:Nog wat vergeten:

Tegen andere druids de feral zijn en mogelijk balance, is Sooth the animal en ook Hibernate erg handig. Deze spells zetten het diertje even in slaapmodus en zo kun je even weer bij healen.
Ik heb dit ook even in de guide zelf gezet om het één geheel te houden.
Afbeelding
Master of light and retired council of DirtyDutch.

kaaskip
Berichten: 68
Lid geworden op: 10-04-2012 09:54

Bericht door kaaskip » 23-05-2012 07:32

Kruis ik heb dat van frenzied wel eens verteld hoor :P

Dafrenzel
Berichten: 339
Lid geworden op: 05-06-2011 23:16

Bericht door Dafrenzel » 23-05-2012 12:53

Dankje Kruis. Attend van je.
Afbeelding

Crove
Berichten: 476
Lid geworden op: 05-03-2012 21:04

Bericht door Crove » 23-05-2012 13:03

Dafrenzel schreef:Dankje Kruis. Attend van je.
:D
Afbeelding
Master of light and retired council of DirtyDutch.

Crove
Berichten: 476
Lid geworden op: 05-03-2012 21:04

Bericht door Crove » 23-05-2012 18:18

kaaskip schreef:Kruis ik heb dat van frenzied wel eens verteld hoor :P
Denk niet dat ik nog nooit van frenzied regeneration heb gehoord :lol: Alleen het idee om hem te gebruiken in combinatie met enrage had ik zelf nooit bedacht :oops:
Afbeelding
Master of light and retired council of DirtyDutch.

Plaats reactie